Dijous, 17 de maig de 2012 16:23 h logo rss

Joan Carretero


Dimecres, 22.9.2010. 05:00 h

Més enllà del 3%

Molt dolent Fluix Interessant Molt bo Excepcional ( 38 vots )
valorar_carregant carregant


Comparteix





L’electorat independentista, almenys aquella part que té ganes de votar alguna cosa nova en els comicis del 28-N, demana unitat. I jo hi estic d’acord. Cal el màxim d’unitat possible per assolir els millors resultats possibles, uns resultats que permetin que l’independentisme polític faci un pas endavant i sigui determinant a la cambra catalana si pot ser aquesta mateixa legislatura o, a tot estirar, en la següent. Ara bé, si la unitat absoluta no s’aconsegueix, què faran els electors que volen votar per la independència en aquests comicis? I és aquí on comencen a sorgir diferents iniciatives amb algunes de les quals no puc estar gens d’acord, ja que, tal com es plantegen, poden acabar beneficiant formacions que no tenen com a prioritat la independència del país o fins i tot aquelles que hi estan en contra.

Doncs bé, analitzem algunes d’aquestes propostes. Gent de bona fe planteja, per exemple, que, si les formacions independentistes no s’entenen, els electors partidaris d’aquesta opció s’haurien de quedar a casa per donar una lliçó als seus dirigents. A mi això em sembla, francament, una rebequeria, una criaturada que en aquests moments, en plena ofensiva espanyolitzadora, el país no es pot permetre, ja que l’objectiu, ja sigui a través d’una sola candidatura o de dues, tres o quatre, ha de ser que al Parlament de Catalunya hi hagi el màxim nombre de diputats disposats a proclamar la independència del nostre país. Si els catalans que volen la independència es queden a casa, anem malament! En la mateixa línia, algun col·lectiu ha proposat de fer vot nul; és a dir, posar una papereta dels uns i dels altres juntes dins el mateix sobre. Si voleu, és una idea més imaginativa que l’anterior però el resultat final seria igual de catastròfic: rebaixar el suport a l’independentisme per fer una acció del tot testimonial i inútil. I finalment, almenys per ara, també hi ha els defensors del 'vot útil'; aquells que sostenen que, com que els independentistes no s’entenen, val més tornar al vot 'segur' dels actuals partits parlamentaris auto-anomenats 'sobiranistes'. Deixant de banda si aquests 'angelets' que ho proposen tenen alguna cosa a veure amb el fet que els independentistes 'no s’entenguin', ens hauríem de preguntar en què beneficiaria l’independentisme votar una candidatura, els dirigents de la qual, dia sí dia també, només obren la boca per insistir a dir que no són independentistes, que no estan a favor d’un estat català i que la sobirania per a ells no és una prioritat,o uns altres que ja han demostrat que només parlen d’independència quan s’acosten les eleccions i que després regalen les institucions precisament als enemics de la sobirania i de les llibertats nacionals de Catalunya amb el simple i ximple argument que 'també són gent d’esquerres'.

Perdoneu el meu pragmatisme, però jo crec que, si al final no hi ha una sola candidatura independentista, és millor que n’hi hagi dues o tres que no pas cap. Després de tot el que ha passat darrerament, de tots els atacs dels espanyols, de la destrossa de l’Estatut, de la mobilització d’un milió i mig de persones el 10-J, després que més de mig milió de catalans hagin votat en les consultes… si ara hem d’estar patint per la barrera del 3% i per la llei d’Hondt potser és que aquest país no es mereix la llibertat, no es mereix la independència. El 28 de novembre voteu qui us agradi més, aquell que us inspiri més confiança, el que considereu més seriós i que defensa una proposta més creïble i coherent, però voteu independentista i segur que tots anirem molt més enllà del 3%.

lectures 4880 lectures       comentaris 37 comentaris

publicitat

comentaris
comentari
37 - Vicenç Ramoneda i Ullar
Sentmenat
26 de setembre de 2010, 23.37 h

Ni la promesa de concert econòmic de ciu, ni el federalisme d’ic, ni la recuperació de l’estatut del psc no seran possibles sense la reforma de la constitució espanyola, la qual necessita el suport, que mai s’aconseguirà, del pp i del psoe.
Només la proclamació d’independència és viable perquè significa construir una nova legalitat amb el vot de 68 diputats catalans i perquè ha estat avalada per l’ONU. Per contra, convocar un referèndum il·legal mai serà possible perquè ... Llegir més

comentari
36 - Marcel
Gavà
26 de setembre de 2010, 15.36 h

Enric Arau, potser tens raó però la impressió que tot plegat em produeix és que tant en Carretero com en Laporta volen la unitat però cada un vol ser qui mani i domini el partit, en Carretero vol a en Laporta i li cediria fins i tot el primer lloc però el vol de ganxo electoral i ell(Carretero)controlaria el partit per altre banda en Laporta vol a en Carretero i als seus militants però ambiciona també controlar el partit(ser ell qui mani no sols el cap visible).

Des del meu punt de vist... Llegir més

comentari
35 - pepcanals
argentona
26 de setembre de 2010, 13.14 h

Possiblement no votaré a RCAT però estic totalment d'acord amb el que diu, sobre tot en les darreres paraules:
El 28 de novembre voteu qui us agradi més, aquell que us inspiri més confiança, el que considereu més seriós i que defensa una proposta més creïble i coherent, però voteu independentista i segur que tots anirem molt més enllà del 3%.
HO HEM D'ACONSEGUIR!

comentari
34 - Enric Arau
Girona
26 de setembre de 2010, 08.02 h

Marcel, penso que no has reflexionat prou. El doctor Carretero va oferir al Sr. Laporta la canditatura a la Presidencia de Catalunya representant a Reagrupament Independentista. Aixó és un fet. Si el Sr. Laporta ha pres decisions contraries a aquest oferiment no és rebequeria i criaturada del doctor Carretero. Per a mi, és algo més fastigós que rebequeria i criaturada del Sr. Laporta.
El Sr. Laporta ha trencat la tan desitjada unitat, i ves a saber quins interesos personals l'han mogut a d... Llegir més

comentari
33 - Marcel
Gavà
25 de setembre de 2010, 22.00 h

A mi el que em sembla una rebequeria i una criaturada és que el senyor Carretero i el senyor Laporta no es fiquin d'acord per crear UNA ÚNICA LLISTA INDEPENDENTISTA.

RCAT i SCI units = 3-9 diputats potser decisius
RCAT i SCI separats = 0 diputats i frustració

us votaré només si aneu junts si aneu dividits sols fareu un favor a l'espanyolisme.

5 -10 -20 -tots
1
-
2
-
3
-
4
-
5
-
...8 >



comentaris El comentari s'ha enviat correctament i està pendent de validació.
publicitat

perfil
Joan Carretero logo rss
Vaig néixer a Tremp al 1955. Visc a Puigcerdà, vila de la que en vaig ser alcalde durant dues legislatures. També vaig ser conseller de Governació de la Generalitat. Sóc llicenciat en medecina i tinc la sort de treballar en aquesta mateixa activitat, a l’hospital de la capital ceretana. Presideixo Reagrupament Independentista. No som professionals de la política, som professionals que volem fer política.





publicitat




arxiu


etiquetes

altres blogs


rss facebook twitter
Avís legal | Crèdits | Publicitat | Contactar | Enllaça'ns | Mòbil

Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat d'AraGirona

© AraGirona, 2012
Queda terminantment prohibida la reproducció total o parcial dels continguts oferts a través d'aquest mitjà, llevat autorització expressa d'AraGirona.cat. Així mateix, queda prohibida tota reproducció a l'efecte de l'article 32.1, paràgraf segon, Llei 23/2006 de la Propietat intel·lectual.